a) Kur'an’da 19 sayısı nasıl bir özellik taşıyor?
1. 19 ve 19'un tam katlarının kelime ve harflerde seçimi (Besmele'nin sırrı):
Bilindiği gibi besmele 19 harflidir ve Kur'an'da Besmele 6x19=114 kez geçmektedir. Bu sayının bir tesadüf olmadığını göstermek için, Allah, bir işaret vermiştir.
Şöyle ki: Kur'an'da 114 sûre vardır. Bunların başında besmelenin bulunması doğaldır. Ancak Neml Sûresi'nde âyetler içinde besmele geçmektedir. Eğer ilâhî bir işaret olmasa Kur'an'da 115 besmele geçecek; böylece 19'lar şifresi bozulacaktı. Hâlbuki dokuzuncu sûre olan Tevbe Sûresi'nin başında besmele yoktur. Böylece Kur'an'da besmele sayısı 114'dür. Tevbe Sûresi'nin başındaki besmele, tam 19 sûre sonra 27'nci sûre olan Neml Suresi içinde gizlenmektedir.
Besmelede 4 kelime vardır. İsim, Allah, Rahman ve Rahim. Bu kelimeler Kur'an'da 19'un katlarınca geçer. İsim, Kur'an'da 19 defa; Allah, 142x19=2698; Rahman, 19x3=57 ve Rahim, 19x6=114 kez geçmektedir.
2. Rumuz da diyebileceğimiz harfi mukattaalarla 19 sayısı arasında da büyük ilgi vardır:
7 Hâ-Mîm Sûrelerinde: Hâ ve mîm toplamı 113x19=2147 dir. Bütün rumuzlu sûrelerde rumuz harfleri; sûrede geçen bu harflerin sayısı 19'un tam katlarının entegrasyonudur. Çok uzun olan bu bölümü uzatmamak için bir kaç örnekle yetineceğim.
Kur'an'da Kaf rumuzlu iki sûre vardır. Birincisi Kaf Sûresi'dir. Bu sûrede kaf 19x3=57 kez geçer. İkinci kaf rumuzlu sûre Şûra'da da kaf 57 kez geçer. Ancak, besmelede olduğu gibi bu kaf sayısının özel seçildiğini göstermek için Allah; sûrenin 13'ncü âyetinde geçen «İhvân-ı Lût» deyimini seçmiştir. Kur'an'da «Lût»'dan bahseden âyetlerde 12 kez «Kavm-i Lût» denmiştir. Eğer bu âyette de «Kavm-i Lût» geçseydi, sûrede 58 kaf olacak; şifre bozulacaktı. Aynı sûrede Ayn, Sin ve Kaf harflerinin toplamı da 209 olup; 19 un 11 katıdır.
Kulaan'ın ilk nazil olan sûresi Alak'da bu 19 entegrasyonu büsbütün açıktır. Şöyle ki: Alak Sûresi'nin tüm harfleri 285 (19x15) dir. Ayrıca sûre 19 âyetledir ve bu sûrenin ilk nazil olan 5 âyetinde 19 kelime ve 76 (4x19) harf vardır.
Son nâzil olan sûre Nasr Sûresi'dir 19 kelimedir.
3. Âyet ve sûre sayılarının 19'un katları ile ilgisine gelince:
a) Üç İhlâs bir Fâtiha hatim yerine geçer. Bu miktara göre okunan âyet toplamı 19 olur (3x4+7).
b) Şifre mesajı niteliğindeki bazı âyetlerin sûre ve âyet numaralarının toplamı 19 dur. Meselâ: "... 0 herşeyi sayı ile yarattı» (Sûre 72, âyet 28). Bu sayıları yan yana yazarsanız 7+2+2+8=19 eder.
«Her Kur'ann haberinin bir mukarrer vakti vardır..." (Sûre 6, âyet 67) 6+6+7=19.
c) Kur'ân'ın inişini anlatan Kadir Sûresi 114 (6x19) harfdir.
b) Kur'an'da bu on dokuz sayısının tam sayı katlarının bulunması neyi ifade etmektedir?
Bu hikmeti anlamak için; yarım sahife anlamlı bir metin yazın. Ve bu metinde 2 harfi belli bir sayının tam katı olarak geçirmeye çalışın, göreceksiniz ki; günlerce uğraşacaksınız.
Hâlbuki Kur'an gibi yüce anlamlı bir kitapta kelimeleri ve harfleri tamsayı hâlinde geçirme imkânı hiç yoktur.
Bir kompüter ustası bu tam sayı sistemi için: «Kur'an'ın, yalnız «Besmele» ve «Besmele»nin kelimeleri ile ilgili hesapları tutturmak için; 625 septrilyon kez yazılması gerekir» demektedir. Bu ise 8 milyar sene eder. Bu on dokuz olayı, Kur'an'ın ancak Allah tarafından gönderilmiş bir kitab olduğunu matematik olarak kesinlikle isbat etmektedir. İşte sûrede Velid bin Mugıyre'nin ve onun gibilerin lânetlenmesi bu yüzdendir.
Ne yazık ki; ayrıntıları ile bu konunun ilk kez Arizona müftüsü Reşad Halife tarafından açıklanması; bazı bildim sananları kıskançlığa sevk etmiş ve çok açık olan bu muhteşem şifreyi inkâra sevk etmiştir.
Yine ne yazık ki; Müslüman olmayanların kabul edip hayran kaldıkları bu hârika mûcizeye karşı çıkma betbahtlığı, yalnız bizim çevrelerden gelmiştir.
c) Neden on dokuz?
Bu konuda pek çok şey söylenebilir. Bazı bilim adamları, astronomide 19 sayısının rastlantı sayılamayacak kadar önemli ilgileri olduğunu bildirmişlerdir.
Ancak daha önemlisi on dokuz sayısının insanla olan ilgisidir. Sûre-i Yûsufun Yorumu'ndan hatırlarsınız; insanın on dokuz özelliği vardır. Ve Sûre-i Yûsufda geçen 19 şahıs, bir kıssa inceliği içinde insanın bu on dokuz özelliğini sergiler.
Besmeleyi şerifın 19 harf olması da; bu kelimenin her bir harfinin insanın bir yanından ilgi kurması inceliğine işarettir. Bir kimse, besmele çekince; 19 yanından ilâhî devrenin sigortasına bağlanmış olur. Nitekim besmelenin harf-i tarif (El ismullah) ile başlamayıp, «B» ile başlaması bu hikmetin zarif bir işaretidir.